Известие

Collapse
No announcement yet.

Сваляне на глава - 1.8 8 клапана

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?

    ---------- Post added at 00:12 ---------- Previous post was at 00:02 ----------

    Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
    Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?
    Сега се поразрових и разбрах, че явно за да наглася правилно коляновия вал спрямо разпределителните, трябва да оцеля мъртвата точка или както го пишат "Top dead Center" (TDC) и явно това става с този уред, който се слага в дупката за първия цилиндър. Споделете, ако знаете дали е така и кажете дали това е единствения начин или наистина има някъде белег. Благодаря предварително, колеги !
    Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

    Comment


    • #17
      както казах в предишното си мнение, в мануалите и в др. дават да се зацепва с часовник... иначе на маховика има белези 10, 5 и 0... На нулата би трябвало да е ГМТ(TDC) ама има леки разминавания според мен
      Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
        Аз тука гледах, но тука е отбелязано за разпределителните валове, а аз се чудех за коляновия... Иначе това май е манометър ама не знам какво се прави с него. Питам за коляновия защото попринцип съм го оставил в такова състояние в каквото, като свалих веригата и съм маркирал веригата и валовете в текущата им позиция, но случайно ако мръдне какво правим ? :/ Та идеяте ми беше дали няма някъде при маховика белег или откъм скоростната кутия освен да гледам ?

        ---------- Post added at 00:12 ---------- Previous post was at 00:02 ----------



        Сега се поразрових и разбрах, че явно за да наглася правилно коляновия вал спрямо разпределителните, трябва да оцеля мъртвата точка или както го пишат "Top dead Center" (TDC) и явно това става с този уред, който се слага в дупката за първия цилиндър. Споделете, ако знаете дали е така и кажете дали това е единствения начин или наистина има някъде белег. Благодаря предварително, колеги !
        Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
        п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
        Last edited by kiko73; d.m.y г., 00:27.
        AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
          Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
          п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
          Колелата съм бележил, колега, точно така, просто съм се изразил неправилно. А принципно имам и с кой да се консултирам за някои работи, но исках да видя и тук за някакви отзиви.Благодаря!
          Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
            ........
            Само не разбрах що трябва да бележи колелата като на валовете си има белези?
            Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
              Колелата съм бележил, колега, точно така, просто съм се изразил неправилно. А принципно имам и с кой да се консултирам за някои работи, но исках да видя и тук за някакви отзиви.Благодаря!
              А преди това сложи ли я на белези на разпределителните, щото сега като свалиш главата и като махнеш валовете за шлайф, ако коляновия не ти е на ГМТ, трябва да търсиш някой с джаджата да ти мери на пътя
              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

              Comment


              • #22
                Аз така или иначе, ще трябва да наглася коляновия на ГМТ, но въпроса е че исках да знам дали тоя белег(ако изобщо има такъв) е верен и т.н И дали има вариант без тая джаджа да си наглася ГМТ. А идеята на маркирането на колелата и веригата ми беше за нещо като повторна справка след като сглобя и да проверя дали всичко си е както преди свалянето...
                Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от aRm Покажи съобщение
                  Аз така или иначе, ще трябва да наглася коляновия на ГМТ, но въпроса е че исках да знам дали тоя белег(ако изобщо има такъв) е верен и т.н И дали има вариант без тая джаджа да си наглася ГМТ. А идеята на маркирането на колелата и веригата ми беше за нещо като повторна справка след като сглобя и да проверя дали всичко си е както преди свалянето...
                  В аутодатата не е показан белег на коляновия вал, звънни на някой от клубните - те не отказват телефонни консултации
                  AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                  Comment


                  • #24
                    другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD...Alfa Romeo 155 2.0 8V TS Turbo... Alfa Romeo 75 2.0 TS...Powered By ...

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
                      другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"

                      И на 5та да е включил и да я побутват напред и назад, че инак отверката си седи на место

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от vegatta Покажи съобщение
                        другия вариянт е с отверка в цилиндъра, пак става ама трябва да имаш опит... Гледай белега на маховика и отверката в цилиндъра. Когато отверката е най горе ( ама отверката да е дълга) на маховика белега трябва да е на "0"
                        И аз си мислех да пробвам по този начин. Благодаря за отзивите, колеги. Ако още някой иска да даде разумно съветче нека го направи Аз междувременно ще се консултирам с още някой и така. Когато всичко е готово и сглобено, ще направя клипче с първото палене и разбира се дано всичко е О.К. Пак благодаря!

                        ---------- Post added at 01:00 ---------- Previous post was at 00:59 ----------

                        Първоначално публикувано от bonbon Покажи съобщение
                        И на 5та да е включил и да я побутват напред и назад, че инак отверката си седи на место
                        Да, колега аз така преместих коляновия, за да сваля веригата. Колата на 5та на крик и въртях на ръка предна дясна гума
                        Alfa Romeo 155 8V MY95 SPORT 126HP Running on LPG Injection

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от kiko73 Покажи съобщение
                          Колега, явно идея си нямаш какво правиш и не е изключено да си потрошиш тотално двигателя. Ангренажа се сваля след като валовете са поставени на белези и се бележи не ангренажа (верига или ремък), а колелата. Що не отиде в сервиза дето не искаш да кажеш и не направи рекламация
                          п.с. Оня "манометър" е микрометър и с него се намира горна мъртва точка - никой нормален майстор няма да ти го даде да го ползваш на ливадата пред блока.
                          Колега и ти познаваш мъжко магаре под опашката....!
                          Открийте седемте разлики!
                          П.С колегата,Вегата е дал правилния вариант за зацепване без нужния часовник!
                          Подкрепям!
                          Attached Files
                          Last edited by to6ko; d.m.y г., 01:06.
                          0892 488 330-Теодор
                          Alfa Romeo 145 3.0 24V
                          Alfa Romeo 146 TI-Turbo

                          Comment


                          • #28
                            Колега, хвърли едно око на снимката от приложения линк - пост #99.

                            http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...t=29433&page=7

                            Единият измервателен уред индикира положението на Г.М.Т. на буталото в първи цилиндър, а другия - повдигането на клапана в тази позиция на цилиндъра (уредите се наричат индикаторни дълбокомери).
                            Това по принцип е най-точния метод за зацепване.
                            Все пак, стандартните разпределителни валове си имат белези, които вършат достатъчно добра работа.

                            Успех в начинанието!
                            AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                            Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                            Comment


                            • #29
                              На свалена глава не върти кол. вал, до преди да осигуриш ризите по подобен на снимката начин: http://trendi.snimka.bg/automobiles/...9.23935101.big
                              Напред в темата са ти написали, какво се случва, ако изскочи риза.
                              ...При това положение, което виждаш на буталата, валовете трябва да са на белезите, а в "прозорчето" на кожуха на съединителя трябва да си срещу белега на маховика(при мен беше резка по спомен).
                              75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                              155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                              FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                              Мненията са като задниците - всеки си има!

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от to6ko Покажи съобщение
                                Колега и ти познаваш мъжко магаре под опашката....!
                                Открийте седемте разлики!
                                П.С колегата,Вегата е дал правилния вариант за зацепване без нужния часовник!
                                Подкрепям!


                                Знам, че му викат дълбокомер - не бях сигурен обаче, че това му е техническото наименование - ся съм по-просветен
                                п.с. благодаря за храната все пак
                                AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                                Comment

                                Working...
                                X